torsdag 30 mars 2017

När man blir så glad, så glad

Positiva besked, uppmuntran och belöningar - finns det nåt härligare än det? Eftersom både Daniela och jag är lärare är vi ack så vana vid att sporra och motivera och hela tiden försöka få våra elever att tro på sig själva och våga mer. Det är positiv muntlig feedback och feedforward varje dag och varje lektion och en massa hejarop och high fives. Och därför är det så himla skoj att också vi själva någongång får smaka på berömmet. För det är ju så kul att alltid nu som då få tummen upp för det arbete man gör. Det tycker väl vi alla, eller hur!?

I tisdags träffades Daniela och jag i förbifarten när vi skjutsade våra barn på hobbyn. Och vet ni vad - vi hann med en high five. Vi hann vråla ett stort segervrål och vi hann hurra högt för oss själva och bloggen. Bokduetten har igen fått ett verksamhetsbidrag från Svenska kulturfonden och det är så himla kul ju! Jag är så jätteglad över att vårt arbete uppskattas och jag tror att vi båda två fick lite extra luft under vingarna för att fortsätta läsa och skriva och motivera våra elever att läsa mer. Tack Kulturfonden för att ni satsar på läsning! Tack för att ni visar omvärlden att läsning är viktigt. Tack för att ni vill nå ungdomar också via vår bokblogg! Tack för att Daniela och jag får skaffa en massa nya aktuella ungdomsböcker - böcker vi först läser och bloggar om och sedan förser Sarlinska skolans elever med. Stort stort tack!

Fortsätt läsa bloggen och fortsätt dela inlägg. Ju fler vi är som lockar fram läsglädjen desto bättre! Häng med vettja!

Vi tar en glad Findus på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar